måndag 19 augusti 2013

Augusti - lite nytt och lite gammalt

När jag startade den här bloggen så försökte jag lova mig själv främst två saker; för det första att spela och klara fler spel, för det andra att faktiskt sätta mig ner och skriva om mina upplevelser så gott jag kan och inte låta bloggandet dö ut efter sisådär två-tre inlägg. Det gick ju sådär kan vi väl konstatera nu i efterhand.

Sommar, semester, relationer och skrivkramp kom i vägen och efter de två första inläggen på bloggen så har det nu gått nästan två månader sedan jag lade upp någonting här sist, men nu när hösten nalkas och mörkret är på intåg så känns det som att det är säsong för både skrivande och spelande igen, så denna gång ska jag försöka vara lite mer kontinuerlig med mina uppdateringar.

Först ut är en text av mina intryck av The Walking Dead: 400 Days, som går att läsa nedan, förutom det så har jag även sett till att klara The Last of Us, men hoppar över att skriva mer om det spelet (spoiler: de första intrycken jag fick som man kan läsa om i denna bloggs första inlägg höll sig tyvärr spelet ut, kortfattat kan man väl säga att The Last of Us är bra men extremt överskattat), samt att jag även avklarat Shadowrun Returns. Just Shadowrun är sannolikt föremål för denna bloggs nästa text, och jag kan redan nu avslöja att jag blev minst sagt förälskad i det spelet. Det är en riktig pärla och för mig personligen ett av årets hittills bästa spelupplevelser.

Utöver det har jag även en del material i arbete som jag ska försöka få färdigt, både sådant som bara ligger och gror i huvudet och annat jag har lite grövre utkast till som skräpar på datorn i väntan på att bli färdigställda. Utöver det borde jag antagligen även formulera någon sorts presentation av vad som är ambitionen med denna blogg, samt styra upp designen, men det är en senare fråga.

Tills dess får eventuella läsa hålla till godo med det lilla som finns och jag hoppas att det i vart fall uppskattas av de få som hittar hit.



/Speldjävulen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar