fredag 11 oktober 2013

Sammanfattning september (i mitten av oktober...)



Att sammanfatta september när man redan är en bra bit in i oktober ger sannolikt inte ett speciellt rutinerat intryck, men att få rutin på bloggandet är ju fortfarande en process jag håller på att försöka lära mig.
Sedan slutet av augusti och under hela september har jag sannolikt gett mitt Playstation 3 mer kärlek än vad det fått sedan jag köpte det 2008. Ett hårddiskbyte från 40gb till 250gb och medlemskap i Playstation Plus har gett mig fler anledningar att spela på det än jag någonsin haft. Jag har under september månad spelat Brothers: A Tale of Two Sons, Uncharted 3, Stealth Inc, Beyond Good & Evil HD, Grand Theft Auto V, Rayman Legends och säkert något mer.


De enda två spel jag klarat av dessa hittills är Brothers och Uncharted 3 och då jag tidigare skrivit om det förstnämnda vill jag bara påpeka att det senare var en fantastiskt positiv överraskning.
Min enda tidigare erfarenhet av Uncharted-serien är den ytterst mediokra första delen som var det första spel jag klarade på PS3, av den orsaken har jag aldrig haft något intresse för uppföljarna. När Uncharted 3 fanns att hämta gratis tack vara PS+ så testade jag det av ren nyfikenhet och det var absolut en överraskning hur bra det faktiskt var. Det är inte ett perfekt spel, men ett fantastiskt underhållande matinéäventyr som inte tar sig självt på allt för stort allvar.
Även Stealth Inc fick jag gratis på PS+ och även fast jag inte spenderat mer än någon timme med det spelet är det definitivt något jag vill komma tillbaka till. En riktigt läcker och klurig pusselplattformare som utmanar både reflexer och hjärna.



Beyond Good & Evil HD köpte jag innan jag skaffade PS+ och det finns inte mycket att säga om det spelet som inte redan har sagts. Det är ett fantastiskt äventyrsspel fyllt till bredden med varma karaktärer och fantasirika miljöer som blandar och ger friskt när det kommer till gameplay. En sorgligt förbisedd pärla när det kom som har förtjänat sin status som kultklassiker. Jag har fortfarande en bit kvar på det men detta spel ska definitivt avslutas så snart jag hinner.
Rayman Legends beslutade jag mig för att köpa sedan jag spelat demon, det är kort sagt skitkul och funkar fint i lokal multiplayer, men har hittills fått stå lite i schymundan av Grand Theft Auto V som tagit upp det mesta av min speltid under slutet av månaden.
Nästa spel jag kommer skriva om på bloggen kommer vara indiespelet Gone Home som jag till slut tagit tag i att spela nu under oktober, och efter det kommer det förhoppningsvis även ett inlägg om Grand Theft Auto V när jag väl klarat det spelet.

Förhoppningsvis går den första av dessa inlägg att läsa under nästa vecka.


/Speldjävulen


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar